Логопед жұмысының талдауы » М.Мақатаев атындағы орта мектеп
Алматы облысы білім басқармасының
Еңбекшіқазақ ауданы бойынша білім бөлімінің
"М.Мақатаев атындағы орта мектеп"
коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Қабылдау бөлімі :
+7(72636) 43-50-93
Есепші бөлімі:
+7(72636) 23-11-37
Нашар көрушілер
нұсқасы
21
июнь
2023

Логопед жұмысының талдауы

2022 - 2023 оқу жылына мектеп логопедтерінің аналитикалық есебі
         Дұрыс және жақсы сөйлеудің дамуы бұл баланың мектепте сәтті оқуға коммуникативті дайындығының негізгі көрсеткіштерінің бірі. Білім алушылардағы кемшіл тұстарын тек логопед – мұғалімнің білікті көмегі ғана өтей алады.
Логопедиялық жұмыстың мақсаты: ауызша және жазбаша сөйлеу қабілеті бұзылған білім алушыларды уақтылы анықтау және оларға көмек көрсету. 
Тапсырмалар:
  1. Білім алушылардың сөйлеу әрекетінің (ауызша және жазбаша сөйлеуінің) даму деңгейін диагностикалау және талдау. 
  2. Логопедиялық сабақтарға қабылданған білім алушылардың ауызша және жазбаша тілінің бұзылуының алдын алу және еңсеру бойынша түзету жұмысының мазмұнын әзірлеу және іске асыру.
  3. Әр түрлі сөйлеу кемістігі бар білім алушыларға білікті логопедиялық көмек көрсету.
  4. Педагогтар мен ата-аналар арасында логопедия бойынша арнайы білімді түсіндіру.
  5. Кәсіби құзыреттілік деңгейін арттыру.
Қызмет бағыттары:
Ұйымдастыру жұмысы: түзету мақсаттарын, міндеттерін және оларды іске асыру құралдарын оңтайлы таңдау мақсатында түзету процесіне үздіксіз диагностикалық-болжамдық мониторинг жүргізу үшін жағдайлар жасау. 
Түзету жұмысы: балалардың сөйлеу дамуын түзетуге бағытталған және сөйлеу қабілеті бұзылған баланың жас нормасына сәйкес сөйлеу даму деңгейіне жетуін қамтамасыз ететін жағдайлар жасау. 
        ОУ мамандарымен өзара байланыс: білім алушылардың сөйлеуін, әлеуметтік-эмоционалдық және танымдық қажеттіліктері мен даму мүмкіндіктерін дамыту мәселелерінде педагогтар мен ата-аналардың құзыреттілігін арттыру үшін жағдайлар жасау
2022 - 2023 оқу жылында логопед-мұғалімнің жұмыс жүйесі келесі блоктар бойынша жүзеге асырылды: 
1. Диагностикалық блок 
1.2. Білім алушылардың сөйлеуін бастапқы тексеру. 
1.3. Медициналық және педагогикалық ерте дамуы туралы мәліметтерді жинау.
1.4. Оқу процесінде динамикалық бақылау, аралық диагностика.
1.5. Түзету - педагогикалық процестің нәтижелілігін диагностикалау.
2. Ұйымдастыру блогы
2.1. Сөйлеу қабілеті бұзылған және логопед-мұғаліммен жеке сабақтары бар білім алушылар үшін мамандандырылған топтарды жасақтау мақсатында ППК үшін материалдар дайындау. 
3. Талдау және жоспарлау блогы
3.1. Диагностика нәтижелерін талдау.
3.2. Статистикалық есеп.
3.3. ОУ-да түзету – педагогикалық процестің стратегиясын әзірлеу және бір жылға жұмысты жоспарлау. 
3.4. Құжаттаманы жүргізу.
4. Түзету-дамыту жұмысы
4.1. Сөйлеудің әртүрлі жақтарын жетілдіру бойынша оқушылармен логопед-мұғалім сабақтары. 
4.2. Мұғалімдермен, психологтармен бірлескен қызметтер.
5. Профилактикалық және консультациялық жұмыс блогы
5.1. Тереңдетілген медициналық тексерулердің нәтижелерімен танысу және назарға алу.
5.2. Дамуында қиындықтары бар білім алушылардың ата-аналарына консультациялық көмек көрсету.
5.3. Білім алушылардың ауыз екі сөйлеу қиындықтарының алдын алу.
5.4. Сөйлеуді қалыптастыруда жасына байланысты қиындықтары бар білім алушылардың ата-аналарымен консультациялар ұйымдастыру.
5.5. Жазбаша тілдің бұзылуының алдын алу.
6. Түзету-педагогикалық (логопедиялық) процесті оңтайландыру
6.1. Логопедиялық кабинеттің жабдықтары.
6.2. Көрнекі, лексикалық, ойын және оқу материалдарының картотекасын жасау:
"Бір сөзбен атаңыз", "Кім қалай жұмыс істейді", "Біз қалай ұқсаймыз", "Айырмашылықты табыңыз", "Айналамыздағы әлем", "Заттар мен контурлар", "Қарама-қайшылықтар" ,"Ресей мен жақын шетелдердің халықтары", "Симфониялық оркестр" тақырыптары бойынша фронтальды сабақтарға арналған иллюстрацияланған және үлестірмелі материалдар жүйеленген", "Ақылды сандар", "Өз қалаңыз туралы айтыңыз", "Көлік", "Теңіз тұрғындары", "Себетке салыңыз". Ойын нұсқаулықтары, шілтерлер, басқатырғыштар, сортерлер, поп-ат, домино, ойын-киім, қол массажерлері, дөңгелектер, пластикалық көкөністер мен жемістер, мозайкалар, кегльдер, түрлі-түсті пластикалық шарлар сатып алынды және жаңартылды.  "Сүйкімді жираф", "Аулада", "Орманда шырша дүниеге келді", "Өлеңдердегі алфавит", в. Берестов "Жоғарыда шеңбер", "Қызыл гүл", "Қаздар-аққулар", "Бидай шпикелеті"буындары бойынша оқуға арналған балалар кітаптары сатып алынды,"Кішкентай-хаврошечка", к. Чуковскийдің өлеңдері мен ертегілері, А. Барто, А. Гайдай, и. Крыловтың ертегілері, орыс ертегілерінің жинағы, баланың дамуының үлкен үлес қосатын кітабы, балаларға арналған энциклопедия, алфавит-трафарет, жазу машинасы, Н. Захаровтың" менің алғашқы даму дәптерім", Н.Жукованың праймері, сонымен қатар логопедия және бейімделген білім беру бағдарламаларын әзірлеу бойынша нұсқаулық. 
6.3. TШО пайдалану арқылы компьютерлік білім беру ойындары - " Мыстан кемпір оқуды үйренеді", mercibo диагностикалық флэш-дискісі.
8. Бақылау блогы
8.1. Аралық диагностика жүргізу.
8.2. Мониторинг жүргізу.
8.3. Оқу жылындағы жұмыстың қорытындысын шығару. Логопед-мұғалімнің жасаған жұмысы туралы сандық есеп талдау .
Қортынды 
Түзету логопедиялық жұмысы төмендегі кезеңдер бойынша өтті:
Білім алушыларға логопедиялық диагностика келесі бағыттар бойынша жүргізілді:
  • сөйлеуді түсіну; 
  • артикуляциялық моторика;
  • дыбыстың айтылуы; - артикуляциялық аппаратты тексеру (артикуляциялық - аппараттың анатомиялық жай
  • күйі; 
  • -артикуляциялық аппараттың динамикалық жағын зерттеу);
  • сөздің дыбыстық құрылымы.
           2022 - 2023 оқу жылында 30 білім алушы тексерілді, жүргізілген диагностика нәтижесінде логопедиялық сабақтарға 22 білім алушы қабылданды. Соның ішінде фронтальды сабақтарға арналған 5 логопедиялық топ құрылды, сондай-ақ барлық оқушылар жыл бойы жеке сабақтарға қатысты. Логопедиялық тексерудің деректері білім алушылардың ауызша және жазбаша сөйлеуін тексеру журналында тіркелді. Жеке сөйлеуге арналған карталары енгізілді. Сабаққа қатысуды бақылауды логопед – мұғалім жүзеге асырады, логопедиялық жұмыс журналы жүргізіледі.
          Бастауыш мектеп жасындағы балалармен логопед болып жұмыс істей отырып, біз жұмыста әртүрлі әдістер мен технологияларды қолданамыз. Дыбыстың айтылуын диагностикалау және түзету кезінде біз мұғалімдер, логопедтер мен дефектологтардың дәстүрлі және уақытпен тексерілген әдістері мен технологияларына артықшылық береміз.
Логопедиялық тексеру технологиялары.
          Логопедиялық тексерудің мақсаты сөйлеу жүйесінің әртүрлі компоненттерінің бұзылуын, олардың сипатын, тереңдігі мен дәрежесін, сондай-ақ компенсаторлық мүмкіндіктерді анықтау; жеке даму бағытын анықтау. 
         Дыбыстың айтылуын тексеру үшін мен Г.А. Волкованың "Сөйлеу қабілеті бұзылған балаларды психологиялық-логопедиялық тексеру әдістемесі"әдісін қолданамыз.
Логопед О. Б. Иншаковаға арналған альбомы.
Сондай-ақ, мен Г.В. Чиркина ұсынған балаларды логопедиялық тексеру әдістерін де жиі қолданамыз.
Дыбысты айтуды түзету технологиялары.
        Дыбысты айтуды түзету бойынша жұмысты балалармен жеке және кіші топтық сабақтарда жүзеге асырамыз. 
Жеке сабақтар барысында біз келесі міндеттерді шешеміз:
  • дыбыстардың айтылуын нақтылау;
  • жетіспейтін дыбыстарды қою және бекіту;
  • фонематикалық қабылдауды дамыту;
  • әр түрлі силлабикалық құрылымдағы сөздерді көбейтудегі қиындықтарды жеңу;
  • зерттелген лексика-грамматикалық құрылымдарды бекіту.
           Дыбысты айтудың кемшіліктерін түзету кезінде мен Т. Б.Филичева, г. в. Чиркина, В. И. Рождественская, М. ф. Фомичева, А. и. Богомолова, С. Н. Шаховская, Т. А. Ткаченко еңбектерін қолданамын.
             Сөйлеудің айтылу жағының әртүрлі қиындықтары кезінде сөйлеу тыныс алуын қалыптастыру технологиялары. 
            Логопедиялық сабақтың құрамдас бөліктерінің бірі - тыныс алу жаттығулары. Тыныс алудың дамуы сөйлеу кемістігінің түріне қарамастан логопатиялық балаларға әсер етудің алғашқы және өте маңызды кезеңдерінің бірі болып табылады. 
            Сөйлеу қабілеті бұзылған балаларға арнайы түзету жаттығулары арқылы тыныс алудың дұрыс түрін үйрету қажет. Сөйлеу тынысты қалыптастыру кезінде мен Л. И.Беляковжәне А. Н. Стрельников еңбектеріне жүгінемін. Бұл технологияларды қолдану кекештенген балаларға сөйлеу мәлімдемесінің тегістігін пайдалану ережелерін игеруге, дизартриямен ауыратын балаларға дауысты қалыпқа келтіруге, жалпы сөйлеудің интонациялық экспрессивтілігіне мүмкіндік береді, сөйлеу мәлімдемесін дұрыс бағдарламалауға ықпал етеді.
Логопедиялық массаж технологиясы.
              Ауыр сөйлеу бұзылыстары бар балалармен жұмыс жасағанда, мен массаж зондтарын, шпательдерді қолдана отырып, логопедиялық массаждың әртүрлі әдістерін қолданамын. 
               Сараланған логопедиялық массаж - әртүрлі сөйлеу бұзылыстарын түзетуге бағытталған кешенді медициналық , психологиялық ,педагогикалық жұмыстың бөлігі.  Мен массажды дислалия, дизартрия, кекештігі бар балалармен жұмыс жасағанда қолданамын. Сөйлеу патологиясының осы түрлерінде (әсіресе дизартрияда) массаж тиімді логопедиялық әсердің қажетті шарты болып табылады
Сөйлеудің лексикалық-грамматикалық жағын дамыту технологиялары.
        Сөйлеуді түзетудің маңызды міндеттерінің бірі сөздік қорын кеңейту және белсендіру, сөйлеудің грамматикалық дизайны бойынша жұмыс.
        Сөздік қорын дамыту және байыту бойынша жұмысты жеке және топтық сабақтарда жүргіземін.
       Технологияларды іске асырудың мақсаты: мектеп жасына дейінгі балалардың сөйлеуінің лексикалық-грамматикалық жағын қалыптастыру және түзету.
Тапсырмалар:
  • Сөйлеу белсенділігін қалыптастыру.
  • Пассивті және белсенді сөздікті кеңейту.
  • Сөз өзгерту дағдыларын қалыптастыру.
  • Сөзжасам дағдыларын қалыптастыру.
  • Қарапайым және күрделі сөйлемдерді қолдану дағдысын қалыптастыру.
Когерентті сөйлеуді дамыту технологиялары.
Біртұтас сөйлеу бұл сөйлеу әрекетінің ең күрделі түрі.
           Сөйлеу қабілеті бұзылған балаларда үйлесімді сөйлеу жеткіліксіз қалыптасады. Шектеулі лексика, бірдей сөздерді әртүрлі мағынада бірнеше рет қолдану балалардың сөйлеуін кедей және стереотипті етеді.
          Біртұтас сөйлеуді қалыптастыру түзету шараларының жалпы кешенінде өте маңызды.
          Когерентті сөйлеуді дамыту жұмысында мен Л. Н. Ефименкова ұсынған әдістерді қолданамын.
         Әңгімелеуді үйрену кезінде В. П. Глуховтың жұмыс жүйесіне және ол ұсынған төмендегі әдістерге сүйенемін:
  • көрнекі қабылдау туралы мәлімдемелер жасау; 
  • тыңдалған мәтінді ойнату;
  • әңгіме-сипаттама жасау;
  • шығармашылық элементтерімен әңгімелеу.
        Қайта логопедиялық тексеру (мамыр айында) логопедиялық сабақтарға қабылданған балалардың оң динамикасы байқалғанын көрсетті, алайда барлық білім алушылар келесі оқу жылында сабақтарды жалғастыру үшін қалдырылды. Интеллектуалды кемістігі бар білім алушыларда дыбыстың айтылуын, сөйлеудің грамматикалық құрылымының бұзылуын, оқу мен жазудың бұзылуын түзету нормасы бар балаларға қарағанда ұзағырақ және күрделі процесс болып табылады. Негізгі себеп ақыл-есі кем балалардың жоғары жүйке қызметінің ерекшелігі, өз сөйлеуін, дұрыс айтылуын бақылаудың болмауы.
Логопедиядық көмек көрсетілген оқушылар:
СыныбыОқушылар саны
0 сынып4
1 сынып5
2 сынып5
3 сынып4
4 сынып3
7 сынып1
Барлығы: 21 оқушы.
Логопедтің сабағына жүгілген оқушылар тізімі
Аты жөнітуылған күні айы жылысыныбыүлгеріміескерту
1Әділжан Данияр19.01.20170 «А»
ОНР 2 деңгейі
2Толеген Гулим18.04.20170 «А»
ОНР 3 деңгейі
3Далиева Амира17.10.20170 «Б»
ОНР 3 деңгейі
4Нурмахаметова Альмира03.08.20180 «Б»
О НР 3 деңгейі
5Аширова Ясмина06.11.20151 «Б»
ОНР 3 деңгейі
6Баталова Альмира30.03.20161 «Б»
ОНР 3 деңгейі
7Ушурова Залина10.05.20161 «В»
ОНР 3 деңгейі
8Абаков Амир25.11.20151 «В»
ОНР 3 деңгейі
8Муратов Арафат27.05.20151 «В»
ОНР 3 деңгейі
9Жалель Альмира17.12.20161 «Б»
ОНР 3 деңгейі
10Сопашев Шахнияр02.11.20142 «Б»қанағаттанарлықОНР 2-3 деңгейі
11Баратов Наиль09.01.20142 «Б»қанағаттанарлықОНР 3 деңгейі
12Мусаев Азиз14.05.20152 «В»қанағаттанарлықОНР 3 деңгейі
13Зунунов Шахидин15.07.20152 «В»жақсыКекештену
14Серік Алдияр08.04.20143 «Б»жақсыОНР 3 деңгейі
15Саденов Закир12.12.20133 «Б»қанағаттанарлықОНР 3 деңгейі
16Юнусов Дильмурат18.09.20133 «Г»қанағаттанарлықЗПР , ОНР 3 деңгейі
17Абдикаримов Самир21.10.20133 «Г»қанағаттанарлықОНР 3 деңгейі
18Разыев Дамир25.10.20124 «Б»қанағаттанарлықОНР 3 деңгейі
19Амруллаев Динмухамед23.01.20134 «Г»қанағаттанарлықОНР 3 деңгейі
20Бахадырулы Бахытжан19.02.20124 «В»қанағаттанарлықОНР 3 деңгейі
21Закирова Шахрина23.10.20097 «А»өте жақсыОНР 3 деңгейі, Дизартрия
2022 - 2023 оқу жылында логопед-мұғалімнің жұмысы келесі бағыттар бойынша жүргізілді:
1. Ұйымдастыру жұмысы.
Бастауыш сынып оқушылары үшін: "көлік", "Жыл мезгілдері", "ыдыс-аяқ", "Гүлдер", "кәсіптер", "саңырауқұлақтар", "киім", "жиһаз", "көкөністер", "Тұрмыстық техника" лексикалық тақырыптары бойынша фронтальды және жеке сабақтар үшін иллюстрациялық және үлестірмелі материалдар жүйеленді. Сөздің силлабикалық құрылымымен жұмыс жасау, когерентті сөйлеуді дамыту, сөйлеу тыныс алуын түзету, кеңістіктік бағдарлау бойынша жеке сабақтарға арналған" Жабайы жануарлар".
2. Түзету жұмыстары.
Бекітілген кестеге сәйкес логопедиялық түзету фронтальды және жеке сабақтар өткізілді, логопедиялық апта аясында ауа ағынын дамытуға логопедиялық өзгерістер ұйымдастырылды, 3-4 сыныптарда Тіл бұралу конкурсы өткізілді.
3. Ғылыми-әдістемелік жұмыс
Ата-аналар мен мұғалімдерге арналған кеңестер: "балалардағы сөйлеу бұзылыстарының себептері, сөйлеу ақауларын түзету". Біліктілікті арттыру:
4. ОУ мамандарымен байланыс.
Ашық топтық сабақтарға қатысты: бастауыш сынып мұғалімдері.
        2022 - 2023 оқу жылындағы түзету-логопедиялық жұмысы білім алушылардың диагностикасының нәтижелерін талдай отырып, оқу жылының басында қойылған міндеттер шешілді, белгіленген мақсаттарға қол жеткізілді деген қорытынды жасауға болады. Логопедиялық қызметті талдау оның оң және теріс жақтарын анықтауға, келесі 2023-2024 оқу жылына арналған міндеттерді анықтауға мүмкіндік берді.
Мен өз жұмысымның жағымды жақтарын мыналар деп санаймын:
  1. Диагностикалық зерттеулер жүргізу арқылы балалардың сөйлеу дамуындағы проблемаларды уақтылы анықтау.
  2. Оқушылардың қосымша логопедиялық сабақтар өткізуге деген оң көзқарасы, балалардың тапсырмаларды орындауға деген ұмтылысы, логопедтің жұмысына деген қызығушылығы.
Мен теріс сәттерді санаймын:
  1. Логопед - мұғалімнің жұмысында оң нәтижелерге қол жеткізу үшін балалардың күнделікті артикуляциялық гимнастика кешенін өз бетінше орындауы, аптасына бірнеше рет сабаққа қатысуы қажет. Бірақ аурудың, басқа себептерге байланысты сабақтарды өткізіп жіберудің, тіпті дәлелді себептердің арқасында түзету логопедиялық әсерінің оң динамикасының қарқынын бәсеңдетуге, сөйлеуді дамытудың бұрынғы деңгейіне оралуға, "кабинеттік дыбысты"дамытуға болады.
  2. Құрдастарымен күнделікті қарым-қатынаста дұрыс емес айтылымды бекіту, предлогтарды қолдану және т.б. егер отбасында ата-анасында немесе туыстарында ұқсас ақау болса, онда бала қайтадан дыбыстардың бастапқы айтылуына оралады.
  3. Бастауыш мектеп жасында көптеген балаларда тілдің қозғалысын бақылау қиын (қайта даярлау қиын, баланы күнделікті қарым-қатынаста тілдің, еріннің, сөйлеу қарқынының дұрыс орналасуын қадағалап отыру қиын).
Келесі оқу жылына нұсқаулық:
  1. Жаңадан келген оқушыларда ауызша және жазбаша тілге тексеру жүргізу.
  2. Логопед-мұғалім мен бастауыш сынып мұғалімдерінің оқушылардың жазуды меңгерудегі қиындықтарды жеңудің ең тиімді жолдарын іздестіру және іске асыру үшін бірлескен қызметін күшейту.
  3. Логопедиялық кабинетті үлестірмелі, көрнекі және дидактикалық материалдармен, Оқытудың техникалық құралдарымен ресімдеуді жалғастыру.
  4. Жаңа ақпараттық технологияларды сөйлеу қабілеті бұзылған оқушылармен түзету және дамыту жұмысының перспективалық құралы ретінде қолданыңыз.
  5. Логопед кабинетін жаңа әдістемелік әдебиеттермен толықтыру.
  6. Логопедиялық кабинетті Зайцева әдістемесі бойынша массаж зондтарының жиынтығымен сатып алу және толықтыру.
  7. Аймақтық және қашықтықтан оқыту семинарларының жұмысына қатысу арқылы білім деңгейіңізді үнемі арттырыңыз.
  8. Біртұтас сөйлеуді дамыту және сөздікті қалыптастыру бойынша жұмысты жетілдіру, проблемасы бар білім алушыларға уақтылы көмек көрсету
Мектеп логопедтері                                                  А.А. Самутова
С.М.Ахмединова